Superrstefff

Heyy Stef hier, Na lange tijd doe ik een poging mijn blog weer aantrekkelijk te maken. Ik ben benieuwd of het lukt en anders niet gevreesd, in levende lijve ben ik veel leuker.

Thursday, March 09, 2006

Hannover-Berlin

Dag lieve mensen,
Jaja 9 maart en wij zijn nog steeds levend en wel!!! gister zijn we aangekomen in hannover en nadat we hadden geinternet zijn we naar onze opvangplek gegaan bij een of andere biologische vereniging; Junan. Aldaar aangekomen kregen we een lekker bord warme courgette/kaas soep waarna we konden bijpraten met de andere liftkoppels. Na het eten kregen we een film te zien an extroardinary President die ging over president Lukachenko. Helaas was deze film in het Duits en was ik moe dus heb ik maar flarden meegekregen. Gelukkig werden we daarna naar onze slaapplaats gebracht, een of ander jeugdhonk dat helemaal voor onszelf was. Helaas hebben we niet ruim gebruik kunnen maken van de faciliteiten zoals een pooltafel een tafelvoetbaltafel en muziek installatie, omdat vermoeidheid al snel de overhand nam. Vanmorgen zijn we om 0900 opgestaan om vervolgens door de burgemeester ontvangen te worden. Hij vertelde het een en ander over Hannover (in het prachtige stadhuis!!) en over de raad en daarna zette hij ook zijn handtekening onder onze actie!! Daarna vertrokken we voor onze volgende liftreis, op naar Berlijn. Hoewel we netjes weer bij de afrit stonden was het moeilijker om een lift te krijgen omdat iedereen plaatselijk bleef. Vooral toen de andere 4 koppels ook om ons heen stonden werd de kans op een lift kleiner. Toen een aantal paren het voor gezien hielden op deze plek en verhuisden na anderhalf uur kregen wij toch snel een lift door een schone Duitse die ons wel 40 kilometer verderop wilde droppen. (jeej eindelijk iets!!) Jaja het valt niet mee om mensen voor een stoplicht aan tehouden maar toch was t gelukt. We werden netjes afgezet bijeen tankstation een eindje van de weg. Hier konden we mensen gaan aanspreken maar het was helaas niet zo druk. Na een kopje sjokomel en een klein plasje besloten we weer verder te gaan en na een kwartiertje was een Duitse vrachtwagenchauffeur zo vriendelijk om ons 5 kilometer verderop bij een groot tankstation te zetten. Dat was zeker een goed idee want daar kregen we 5 minuutjes na aankomst al een nieuwe lift van een Pool (het is moeilijk Pools praten als je geen Pools kunt. maar met You go Berlin?? I go in car?? djenkoeje kom je toch een heel eind. Met een 150 km per uur zonder handen kon ie de kleine woordjes als pivo (bier) psepracham (pardon) en Lukachenko pfiew pfiew (lukachenko schiet schiet) best waarderen. Het moeilijke van een pool is dat je hem niet verstaat. Het fijne daarvan is is dat ie ook niet zoveel lult. Dus ik kon lekker weer een aantal bladzijden uit mijn Breisach boek lezen. zo'n 50 kilometer van Berlijn werden wij uit de auto gedropt weer bij eentankstation. Na een mooie foto en een klein bedankje renden wij alweer naar een auto want we zagen een Nederlands nummerbord. Deze aardige mevrouw en meneer wilde ons meteen meenemen dus we stapten eigenlijk van de ene in de andere auto. Ze moesten zelf naar de Kurfurstendam dus daar moesten wij dus ook maar heen. Fijn om weer eens Nederlands te kunnen praten ! Na wat gezellige gesprekken over witrusland de handel en de verdragen daarmee droptendeze rasVVD-ers ons af midden in Berlijn. Helaas Berlijn is groot dus dus we moesten aan de andere kant zien te komen Dit maal maar eens openbaar vervoer gebruiken want het was wel mooi geweest. Nu zit ik fijn bij de loesje afdeling in belijn en ben blij dat ik weer een warme omgeving om me heen heb. Morgen hoeven we niet te liften maar gaan we actie voeren in Berlijn. Hopen dat we al die Leute op de Alexanderplatz eens even wat Anti-Lukachenko sentimenten bij kunnen brengen.
Tot horens lieve schatten

Dikke kus Stef

1 Comments:

Blogger Erik said...

Heej bikkel Stef en bikkelin Christie,

Jullie zijn de komende twee weken mijn helden! Mijn Griekse helden, om precies te zijn. Gaaf zeg, zo'n liftactie. De UHSK moet volgend jaar echt weer eens een liftwedstrijd organiseren, dan doen Daniƫlle en ik ook mee (hoewel we wel echte liftn00bs zijn, maar dat terzijde) en gaan we jullie dik 0wnen. :-)

Succes met de demonstratie en keep us updated, vriendjes.

Erik

P.s.: Stef, jij bent echt stoer! :-P

5:20 AM  

Post a Comment

<< Home